Skargi i wnioski

Zgodnie z art. 41 e ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. 2015 poz. 133, ze zm.) szczegółowy tryb i organizację przyjmowania i rozpatrywania wpływających do Sądu Rejonowego Katowice – Zachód w Katowicach skarg i wniosków dotyczących działalności Sądu określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (Dz. U. z dnia 16 maja 2012 roku, poz. 524) oraz Zarządzenie Prezesa Sądu Rejonowego Katowice – Zachód w Katowicach z dnia 11 września 2012 roku Nr_21/09/2012 w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności Sądu Rejonowego Katowice – Zachód w Katowicach.

Prezes Sądu i Wiceprezesi Sądu przyjmują interesantów w ramach skarg i wniosków w dniach i godzinach wskazanych w informacjach w sprawie przyjmowania skarg i wniosków umieszczonych na tablicach ogłoszeń w budynkach Sądu Rejonowego Katowice – Zachód w Katowicach oraz na stronie internetowej Sądu.

Tryb składania i rozpatrywania skarg i wniosków

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (Dz. U.  z dnia 16 maja 2012 roku, poz. 524) informuje się:

  1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone do Sądu Rejonowego Katowice – Zachód w Katowicach  pisemnie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

    Adres Sądu:
    Sąd Rejonowy Katowice – Zachód w Katowicach
    40-078 Katowice, pl. Wolności 10
    Adres e-mail: administracja@katowice-zachod.sr.gov.pl

  2. Do przyjmowania skarg i wniosków wniesionych na piśmie wskazuje się pracowników Biur Podawczych Sądu.
  3. Do przyjmowania skarg i wniosków wnoszonych za pomocą środków komunikacji elektronicznej wskazuje się pracowników Oddziału Administracyjnego Sądu.
  4. Do przyjmowania skarg i wniosków wnoszonych ustnie do protokołu wskazuje się pracowników Oddziału Administracyjnego, a  w uzasadnionych przypadkach także pracowników Biur Obsługi Interesantów Sądu.
  5. Stosownie do przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. 2015 poz. 133 ze zm.):

    (art. 41b)
    § 1. Organem właściwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku, dotyczących działalności sądu, jest Prezes Sądu.
    § 2. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczą działalności sądu okręgowego i sądu rejonowego, organem właściwym do rozpatrzenia jest prezes sądu okręgowego. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczą działalności sądu apelacyjnego i sądu okręgowego, organem właściwym do rozpatrzenia jest prezes sądu apelacyjnego.
    § 3. Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności prezesa sądu rejonowego jest prezes sądu okręgowego, działalności prezesa sądu okręgowego - prezes sądu apelacyjnego, a działalności prezesa sądu apelacyjnego - Krajowa Rada Sądownictwa.
    § 4. Prezes sądu apelacyjnego, w terminie do końca kwietnia każdego roku, informuje Ministra Sprawiedliwości o nieprawidłowościach stwierdzonych w wyniku rozpatrzenia skarg przez prezesów sądów działających na obszarze apelacji.

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

Prezes Sądu Rejonowego Katowice - Zachód w Katowicach:
Aleksander Legień
przyjmuje interesantów w ramach skarg i wniosków w środy w godz. 12.00 – 14.00,
pl. Wolności 10, pokój nr 104,

Wiceprezes Sądu Rejonowego Katowice - Zachód w Katowicach:
Patrycja Łukasik-Swoboda
przyjmuje interesantów w sprawach rozpatrywanych w wydziałach pionu karnego w środy w godz. 12.00 – 14.00, pl. Wolności 10, pokój nr 104,

Wiceprezes Sądu Rejonowego Katowice - Zachód w Katowicach:
Jolanta Ziemba-Kulak
przyjmuje interesantów w sprawach rozpatrywanych w wydziałach pionu cywilnego w środy w godz. 12.00 – 14.00,
ul. Warszawska 45, pokój nr 103.

Rejestr zmian dla: Skargi i wnioski

Podmiot odpowiedzialny:
Sąd Rejonowy Katowice–Zachód w Katowicach
Wytworzył:
Małgorzata Hońska-Horecka
Opublikował:
Małgorzata Hońska-Horecka
Dokument z dnia:
2017-09-08
Publikacja w dniu:
2017-09-08
Opis zmiany:
aktualizacja informacji